PIONIERSKIE WYDARZENIE
Ekspozycja została zaplanowana w taki sposób, aby połączyć tradycyjny format wydarzeń targowych, z merytoryczną konferencją dla specjalistów oraz z pokazami maszyn przy pracy na terenie zewnętrznym. Organizacja wydarzenia na terenie Toru Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie umożliwiła wszystkie te elementy.
TRADYCYJNA EKSPOZYCJA POŁĄCZONA Z MERYTORYCZNĄ KONFERENCJĄ
Część wystawiennicza usytuowana była w budynku trybuny. Zlokalizowani tam wystawcy były to głównie firmy posiadające w ofercie nasiona, podłoża, torfy, opryskiwacze, narzędzia ogrodnicze i inne akcesoria. W hali znajdowała się także przestrzeń konferencyjna, w której odbyło się 1 Forum Zarządcy Zieleni, organizowane wspólnie z magazynem „Zieleń Miejska”. Konferencja cieszyła się sporym zainteresowaniem, prelegenci przedstawili zagadnienia z zakresu tematyki dotyczącej polityki ochrony drzew, możliwości zakładania dachów zielonych na istniejących budynkach, zielonych strategii dla miast, roślinnych nowości dla przestrzeni publicznej, standardów dla branży architektury krajobrazu oraz paliw alternatywnych. Na terenie przed głównym wejściem do hali przez cały dzień odbywały się pokazy Federacji Arborystów Polskich. Specjaliści pokazywali jak wygląda ich praca „na drzewach” oraz udzielali porad dendrologicznych i prawnych.
TEREN ZEWNĘTRZNY MIEJSCEM DYNAMICZNYCH POKAZÓW MASZYN
Przez cały czas trwania Targów, na terenie zewnętrznym odbywały się pokazy maszyn na żywo. Na każdym stoisku prezentowano nowości na sezon 2020. Była to świetna okazja, aby porozmawiać z przedstawicielami firm i poznać obowiązujące trendy. GREEN AREA SHOW udostępniło wystawcom teren, na którym mogli pokazać swoje maszyny i urządzenia przy pracy. Odwiedzający mieli okazję nie tylko wysłuchać informacji o parametrach, ale przede wszystkim zobaczyć jak one sprawują się w użyciu, a nawet przetestować je samodzielnie. Wystawcy podkreślali, że właśnie taka forma prezentacji jest najatrakcyjniejsza. Martyna Gościniak, asystent zarządu firmy Perfetto powiedziała „Formuła wydarzenia zachęca klientów i gości do wsiadania na maszyny, które znali do tej pory tylko z materiałów marketingowych. Mogą skonfrontować te informacje ze stanem rzeczywistym.” Andrzej Grocholewski, dyrektor handlowy AL-KO dodaje: „Baliśmy się, że pogoda przestraszy wszystkich, a jednak tak się nie stało. Cały czas mamy klientów, a nasi handlowcy mają pełne ręce roboty. Przychodzi do nas wielu dealerów. Taka impreza to absolutna nowości i bardzo dobrze, że się pojawiła”
SPRAWDZONY FORMAT, KTÓREGO BRAKOWAŁO NA POLSKIM RYNKU WYSTAWIENNICZYM
Wystawcy zapytani o opinię dotyczącą takiej formuły wydarzenia, z pokazami maszyn na żywo podkreślali, że ten format jest już sprawdzony na rynku światowym i europejskim i zdecydowanie brakowało takiego wydarzenia w Polsce. Akcentowali, że to także świetna okazja dla nich, do skonfrontowania swoich urządzeń z konkurencją. Mieli także sporo ciekawych obserwacji
i propozycji na przyszłość. „Z pewnością będziemy chcieli z nich skorzystać i wdrożyć w życie, aby kolejne edycje były tylko lepsze”- podkreśla Paulina Maniecka, dyrektor projektu GREEN AREA SHOW. Zbigniew Słotwiński, sprzedawca maszyn Iseki podsumowuje: „Mieliśmy bardzo dużo zgłoszeń i rozmów z klientami. Zazwyczaj byli to przedstawiciele firm usługowych, firm komunalnych, firm utrzymujących tereny zielone. Dużo klientów było z Dolnego Śląska, Wielkopolski i Mazowsza. Impreza bardzo dobrze rozreklamowana, przez co zasięg jest naprawdę imponujący. Klienci dokładnie wiedzą czego chcą, porównują maszyny, pytają o moc i parametry. Jeśli chodzi o praktyczne pokazy polowe jest to najlepsza forma promocji i sprzedaży.”
JESTEŚMY OTWARCI NA MŁODYCH
Do udziału w wydarzeniu GREEN AREA SHOW zaprosiliśmy uczniów szkół specjalistycznych, z techników architektury krajobrazu oraz szkół ogrodniczych. To właśnie oni będą kształtować w przyszłości zieleń w miastach, dlatego zależy nam, aby umożliwić im poznanie liderów branży i uzyskać informacje o najnowszych i innowacyjnych technologiach i rozwiązaniach dostępnych na rynku.
GAS 2019 W PIGUŁCE
W I edycji Targów wzięło udział ponad 1700 uczestników. Wśród odwiedzających znaleźli się między innymi przedstawiciele zakładów komunalnych, zarządcy zieleni miejskiej, właściciele czołowych centrów ogrodniczych, przedsiębiorstwa projektujące i wykonujące ogrody, a także szkółkarze i właściciele gospodarstw ogrodniczych czy zarządcy dróg. Dzięki obecności i zaangażowaniu topowych marek i liderów branży GREEN AREA SHOW ma szansę na rozwój i miano jednego z najbardziej kluczowych wydarzeń w branży ogrodniczej w naszym kraju, szczególnie w sektorze maszyn, urządzeń i narzędzi.
Kolejna edycja odbędzie się w 2020 r również w Warszawie i już teraz serdecznie zapraszamy do udziału!